Dersin Adı | Adli Muhasebe |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACC 400 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere adli muhasebe ile ilgili temel bilgileri teorik bilgiler ve vaka analizleri yoluyla öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler ayrıca bir kurumda hileli işlemlerin nasıl tesbit edilebileceğini ve önlenebileceğini de öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders genel olarak hilenin tanımı, hile üçgeni, bir kurumdaki hile riskleri, hileye karşı yapılması gerekenler, hile tesbitinde bilgi teknolojilerinin kullanımı, adli muhasebe uygulamaları ve adli muhasebe ile ilgili diğer konuları içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Hile Nedir? Suç Nedir? | 1. Bölüm |
3 | Mali Tablo Hileleri | 2., 3. ve 14. Bölümler - İlgili kısımları |
4 | Mali Tablo Hileleri | 2., 3. ve 14. Bölümler - İlgili kısımları |
5 | İşletmelerin Hile Riskini Ölçme ve Değerlendirme | 2. ve 3. Bölümler - İlgili kısımları |
6 | Bilişim Hileleri | 5. Bölüm |
7 | Bilişim Hileleri | 5. Bölüm |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hilelerin Tespiti ve Risk Göstergeleri | 7. Bölüm |
10 | Hilelerin Tespiti ve Risk Göstergeleri | 7. Bölüm |
11 | Hile Tespitinde ve Adli Muhasebe Uygulamalarında Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | 10. Bölüm |
12 | Hile Tespitinde ve Adli Muhasebe Uygulamalarında Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | 10. Bölüm |
13 | Adli Muhasebe Araştırma Teknikleri | 8. Bölüm |
14 | Adli Muhasebe Araştırma Teknikleri | 8. Bölüm |
15 | Diğer Adli Muhasebe Teknikleri | Ders notları |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Forensic Accounting and Fraud Examination, MaryJo Kranacher , Richard Riley, 2nd Edition, 2019, Wiley. ISBN: 978-1-119-49417-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 170 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | |||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | X | ||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest